torsdag 24. januar 2013

Scrappekopp fra Kreativ Glede

Kreativ Glede har fått inn noen stiiilige termokopper en kan scrappe selv. Trude utfordret meg til å scrappe min egen treffkopp, og det kan jeg si med en gang, at dette er IKKE den siste koppen jeg har laget, for dette var såååå gøy!

Selve koppen består av to lag som enkelt kan tas fra hverandre og settes sammen igjen. Scrappeprosjektet legges i den ytterste gjennomsiktige delen, og selve koppen puttes i midten og skrus fast. Det er bare kjempeenkelt! Mal følger med når du kjøper koppen, og så er det bare å sette i gang.

Med Pion Designs vakre nye kolleksjon Alma`s Sewing Room, så måtte det selvfølgelig bli en Pion kopp på meg. Bakgrunnsarket har jeg klippet etter malen som følger med koppen. Den er nesten firkantet, men med en svak bue oppe og nede så den passer perfekt i koppen. Den eneste utfordringen her er å lage et helt flatt prosjekt:) Her er det ikke plass til roser, sløyfer og charms. Men jeg har 4-5 lag med papir på de tetteste stedene, jeg har rufset kantene, og har fortsatt god plass i koppen. Det er romsligere jo lenger ned du kommer, så neste gang kan det hende jeg prøver å snike inn noen perler:) 
Pion Designs papirer er så fulle av detaljer at de er pynt i seg selv, og så har jeg lagt på noen blonder, en kakeserviett, og swirler fra Cherry Lynn som du også finner hos Kreativ Glede.


Her har jeg skrudd fra hverandre koppen. Nå er det bare å putte scrappeprosjektet oppi den blanke delen.....


....sånn som jeg har gjort her. Putt den svarte koppen på plass, og så er det hele fiks ferdig:)


Denne gleder jeg meg til å ha med på scrappetreff.
 Og det mest geniale er at du enkelt kan forandre koppen akkurat når du vil! Du kan lage mange innsider, og bytte dem ut etter humør, årstider, høytider osv. En påskekopp, en sommerkopp, en julekopp. Kanskje en sprudlende gla`kopp, eller en en "ligg unna, jeg er sur i dag"-kopp:) Mulighetene er uendelige, og du trenger bare en kopp. Innsiden bytter du lett på noen få sekunder. 
Jeg har allerede bestilt to nye kopper fra Kreativ Glede, for dette blir fine presanger, og det blir vel flere tenker jeg, for ungene har lyst til å lage seg egne kopper de også:) 




Kreativ Gleder kommer på Mjøstreffet nå i helgen, så da har du muligheten til å sikre deg en av disse. Skal du ikke dit, så er det bare å ta turen inn i nettbutikken.








7 kommentarer:

Lille`s hule sa...

Så utrolig flott :)
Å smart :)
Ha en fortsatt fin og kreativ vinter.
♫ Lille ♫

Sande sa...

What a gorgeous creation!

Hugs, Sande xx

Lillians Blogg sa...

Yes - veldig smart og fint. Klem

Mojca sa...

waw this is gorgeous!!! and a great idea. hugs! MOjca

Elfi sa...

Wonderful and unbelievable. what a great idea!
Hugs Elfi

Torill sa...

Aldeles nydelig! Gleder meg til å få kjøpe de lekre pion papirene jeg også.
Kommer i vårstemning av dette, selv om vi har rundt 10 minusgrader her.

Torill

Merete sa...

Den var jo bare helt konge da! Nydelig pyntet Marianne :)