mandag 29. desember 2008

ABSTINENSER!!

Om jeg noen gang var i tvil, så er jeg iallefall nå helt sikker! Jeg er hekta!!! Jeg lider av 100% kortlagingsabstinenser, og det anbefales ikke! Men med hobbybord midt i stua, og nyttårsmiddag med gjester i vente, så må nok alt det deilige hobbyrotet mitt pent vente på det nye året. Sukk!
I dag har jeg montert stempler på EZ, joa, jeg har hatt en liten umontert stempelhaug liggende. Det gikk litt fort i svingene den siste måneden før jul. Så har jeg, desperat etter å ta og kjenne på ark og kartong, sortert mønsterpapir. Først etter farge, så hver bunke fra lys til mørk fargenyanse, vel vitene om at rett over nyttår når jeg endelig er i gang igjen, vil kaoset være komplett på et øyeblikk. Det er bare en eneste jakt på akkurat DET rette mønsterarket som skal til, så er farger og nyanser igjen bare rot og virrvarr:)
Nå har jeg gått løs på Billy-hyllene på soverommet. Det skal ryddes og sorteres, og akkurat nå ligger alt strødd utover den store dobbeltsenga. Jeg har vanskelig for å se hvordan noen skal få sovet der i natt....
Jeg teller dager og timer. 1. nyttårsdag skal ALT tilbake til sin rettmessige plass, midt i stua. TIDLIG på 1. nyttårsdag altså!!! Det tror jeg alle vil sette pris på, siden rastløsheten nok er temmelig tydelig for alle. Jeg har til og med tørket støv av strikkepinnene mine...

Håper dere alle har en kjempefin jul og romjul, både dere med og dere uten hobbyrom:)
Og riktig godt nytt år til dere alle sammen!!

10 kommentarer:

line sa...

HAHA! Jeg føler med deg, og har det i grunn på samme måte. Her er også kort/Scrappeplassen midt på kjøkkenbordet, og med åpent kjøkken blir det ikke noe hobbylering på meg heller :-(

Beste synenes jeg var strikkepinnene som hadde fått en omgangg *ler

Vi får komme sterkere tilbake etter nyttår :-)

Håper du får tid til å nyte jul og nyttårsaften LITT...

Hege-Annie Simonsen sa...

Hehehe! GJETT om jeg kjenner meg igjen! ;) Stuebordet er det beste hobbybordet her hos meg! :)
Så kaldt å sitte på soverommet hvor jeg HAR et bord og mye av stæsjet, men der er det jo så kaldt å sitte over lengre tid... (Må jo ha det kaldt på soveromet når jeg skal sove!.. )

Gutten er på juleferie hos sin far, og NOE må jeg gjøre, mens jeg går og savner ham og venter ham hjem!... Nyttårsmiddagen skal være hos min søster, så jeg har - etter først å ha ryddet alt av hobbysaker inn på soverommet før julefeiringen, nå forsiktig, tatt ut litt og litt, på stua igjen!.. Nå storkoser jeg meg - helt til nyttårsrydding igjen om ikke alt for lenge! Håper bare jeg ikke får uanmeldt besøk, plutselig! ;)

Håper du har fine juleferiedager! Føler med deg ang. hobbyen *ler* :D (Jeg ønsker meg større leilighet med et fint hobbyrom, ja...)

Greit å slappe av og gjøre andre ting i ferier, men man merker jo at man er hekta, når man kjenner det krible etter å få laget noe! godt du har strikkepinner og umonterte stempler å henge fingrene i da!... ;D

En god klem til deg fra meg, nå som det går mot et nytt år! :o)

*ler fremdeles jeg, til oss stempel- og kortavhengige* :o)))

Angella sa...

Oi som jeg kjenner meg igjen... bortsett fra at jeg har et anneks, som egentlig er et gjestesoverom...men der har ingen fått sove ennå, fordi alt mitt ligger strødd utover...hehe:) ... og jeg bare liker å ha det sånn, for da er det bare mitt!

gled deg til nyåret!
Angella

Aud sa...

Du er ikke alene om å ha abstinenser! :o) Jeg klarer ikke å holde meg helt borte fra sakene, når alle andre har lagt seg, så sitter jeg med litt fargelegging på stua, men selve kortlagingen er en sånn kaotisk og rotete prosess, så det må jeg bare vente med til jeg er alene hjemme igjen, når hverdagen kommer... (Har ikke hobbyrom jeg heller)

Gleder meg til du får sette i gang igjen på nyåret, liker så innmari godt det du lager!
{{{klem}}}

Anne I P sa...

Hei Marianne.
Jeg kan ikke annet enn le når jeg leser det du skriver og jeg føler virkelig med deg. Vi har en helt herlig hobby - det er medisin for sjel og sinn og sette seg i puslekroken sin.Og jeg gleder meg veeeeldig til å se hva du lager i 2009.

Jeg ønsker deg et godt nytt kreativt år Marianne!!!

Klem fra Annne

Lena Katrine sa...

Føler med deg! Jeg fikk abstinenser allerede etter 2 dager - så 2.dag jul var det fram med stempler, papir og stæsj igjen gitt! Skal jeg kose meg i jula, så skal jeg kose meg!

Ønsker deg en fortsatt fin romjul, og et kreativt og godt nytt år, Marianne!
Gleder meg til å følge deg i året som kommer - tusen takk for all inspirasjon i året som nå ebber ut!

Go'klem fra meg til deg

eba sa...

Du, jeg kan kjenne meg igjen i mye av det du skriver!!! Åh, det er deilig å ha papir mellom hendene!!! :)
Tusen takk for hyggelig hilsen, og så vil jeg ønske deg en flott nyttårsfeiring, og alt godt for 2009!

Nyttårsklem, Erna.

Stine sa...

Hehe skal ikke være lett å være papiralkoholiker.. godt at det ikke er lenge igjen til ny året då.. Eg har ikke samme problemet men mitt problem er at jeg har alt på soverommet mitt.. som også er delvis tv stue.. og når folk stadig stikker hodene innom for å hilse god jul og se en film så må det jo være ryddig, så her rydder eg etter beste evne og sier strengt til meg selv at nå er du ferdig med å bruke den så då må du sette den fint tilbake på plass.. Håper bare eg greier å fortsette med det på nyåret... (lite trolig)
Godt nyttår :)

Ingunn sa...

Stakkar! Jeg føler virkelig med deg, dette ser ikke bra ut :D Er så glad jeg har mitt eget lille kaos rom, der jeg kan trekke meg tilbake og sniffe lim :D Har fått laget noen kort i romjula, ser ut til at babykort blir tingen for meg ei stund framover! Ønsker både deg og familien lykke til de neste par dagene, håper tiden flyr!

Anonym sa...

Very good!